18. jan 2021

Akademikernes A-kasse får nyt logo og visuel identitet

Som du måske har bemærket, er der sket forandringer på din a-kasses hjemmeside. Vi har fået nyt logo, farver og skrifttype for blandt andet at styrke læsevenligheden og understøtte vores strategi.

Når du klikker rundt på vores hjemmeside, vil du opleve, at nogle ting ser anderledes ud. Farver, skrifttype og logo er ændret som en del af vores nye visuelle identitet. Ændringerne er blandt andet sket for at gøre vores tekster mere læsevenlige samt for at signalere en ny retning for a-kassen.

”Ændringerne er en markering af, at vi som organisation hele tiden udvikler os. Vi har en ny strategi og er lige nu midt i en spændende tid, hvor vi udvikler nye produkter og løsninger, så vi kan hjælpe vores medlemmer stærkt videre i arbejdslivet,” siger adm. direktør i Akademikernes A-kasse, Villy Dyhr.

Der skal naturligvis mere end et nyt logo og farver til for at komme i mål med vores mission, men det er første skridt på en rejse, hvor vi ønsker at komme tættere på vores medlemmer og styrke vores rolle som central sparringspartner i arbejdslivet.

Måske har du også opdaget, at ordet ”ambitiøse” ikke længere er en del af vores navn og logo. Men det betyder naturligvis ikke, at vi nu er uambitiøse. Det handler i stedet om, at vi i højere grad vil vise vores kvaliteter gennem vores kommunikation og produkter. Show it, don’t tell it, som man siger.

”Vi ønsker at favne fremtidens arbejdsmarked, hvor mange vil opleve, at der kommer flere skift i en karriere end tidligere, idet man fx oftere skifter job eller arbejder mere freelance. Det er afgørende, at vi som a-kasse hjælper vores medlemmer og blive endnu skarpere på de overgange, som vores medlemmer rammer i løbet af deres arbejdsliv,” siger Villy Dyhr.

Vi fortsætter dermed arbejdet under de nye farver og logo, og som Danmarks største a-kasse med over 270.000 medlemmer ser vi frem tid at skabe endnu bedre rammer, løsninger og produkter for vores akademikere.