17. sep 2021

Akademikerprisen 2021: Mød de 4 finalister

4 virksomheder har nået finalen i kampen om at vinde Akademikerprisen 2021. Prisen går til en lille eller mellemstor virksomhed, som har skabt resultater og udvikling ved at ansætte akademikere.

De 4 finalister til Akademikerprisen 2021 er nu fundet. Virksomhederne kommer fra hele landet, hvor de netop har vundet deres respektive regionsfinaler. De er nu klar til at repræsentere deres region i den endelige konkurrence. Vinderen kåres ved en festlig aften den 29. november i København.

Læs mere om Akademikerprisen

De 4 finalister er:

Green Instruments (Nord)

I Brønderslev udvikler Green Instruments avanceret måleindustri, der kan bruges til overvågning og beskyttelse af blandt andet boreplatforme. De har et tæt samarbejde med især maskinmesteruddannelsen i Frederikshavn, som sørger for, at der hele tiden kommer nye talenter til. En af dem er Jakob Brøns, hvis grundlæggende idé allerede i hans bacheloropgave har gjort virksomheden markedsledende.

MJT Container (Midt)

Med et ønske om større vækst ansatte MJT Container den nyuddannede Caroline Nielsen, der er cand.ling.merc. til at styrke deres digitale tilstedeværelse og kommunikation med kunderne. Hun har bl.a. skabt synlighed på sociale medier og også sørget for kommunikationsmateriale til eksisterende kunder. I dag oplever virksomheden både en øget tilgang af kunder og mersalgsmuligheder blandt de eksisterende.

Kobots (Syd)

Med en baggrund i erhvervsjura kom Christina Grigoriou Dalsgaard først ind i virksomheden Kobots til at hjælpe med fundraising. Her beviste hun hurtigt sit værd, og i dag er hun Vice President og ansvarlig for den daglige drift i virksomheden, der udvikler robotter, som hjælper med skærearbejdet på byggepladser.

By ACRE (Øst)

Med ønsket om at ændre fortællingen omkring rollatorer og deres brugere har By ACRE skabt et helt anderledes hjælpemiddel til de, der har brug for lidt mere støtte. Maria Kjærsgaard, der i dag er Marketing manager og leder et lille team, har fået bekræftet mange teorier fra sit studie i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation. Blandt andet det faktum at brugen af influencers naturligvis ikke er forbeholdt mode eller sport, men også i høj grad fungerer, når man sælger rollatorer.