Ansøgning

Før du kaster dig over ansøgningsskemaet, bør du gennemgå tjeklisten her, så du ved, om du lever op til vores ansøgningskriterier.

For at ansøge om optagelse hos Akademikernes Startup skal du:

  • Være – eller blive – medlem af Akademikernes A-kasse. Meld dig ind nu. 
  • Have en konkret og gennemtænkt forretningside, hvor du har gjort dig tanker om; dit marked, dine kunder, konkurrenter og produkt. Alternativt at du allerede har etableret en iværksættervirksomhed.
  • Beskrive din forretningsidé i detaljer og fortælle om dig selv/teamet
  • Kunne formidle dit engagement og din passion i ansøgningen. Vi vil kunne mærke dit drive!
  • Ønske aktivt at deltage i workshops og sparring med mentorer
  • Ønske at blive en del af et stærkt fælleskab og netværk med de øvrige iværksættere
  • Rykke dig undervejs. Vi ønsker at hjælpe dig til at skabe fremdrift i din forretning, og vi evaluerer løbende på din/jeres indsats


Vi optager både solo-iværksættere og teams. Vi vil dog kun modtage en ansøgning pr. startup. Det vil sige, at hvis I er et team, skal I udvælge en primærkontaktperson, som sender ansøgningen på vegne af startup-teamet.


Alle ansøgninger vil blive gennemgået og screenet, og vi udvælger, hvem der bliver optaget. Vi får mange ansøgninger og kan derfor ikke garantere en plads, til alle der søger.

Ansøgning til sommerforløb

Næste forløb har opstart 8. maj og løber frem til 31. juli. Kontoret vil være åbent i hele perioden, og vi forventer at deltagere på sommerholdet aktivt deltager hele perioden.

Vi åbner for ansøgninger til dette forløb 29. marts og der kan ansøges til og med 11. april. Vi optager ikke deltagere undervejs i forløbet. Du kan derfor med fordel allerede nu forberede din ansøgning, se en guide til din ansøgning.

Fra 29. marts kan du her på siden finde link til ansøgningsskemaet.