Startup Growth
Startup Growth i 2025
Det næste startup-program kører fra den 1. april til den 20. juni 2025.
Sidste frist for tilmelding er den 11. marts 2025 klokken 23.59.
Du skal være medlem af Akademikernes A-kasse for at kunne ansøge om optagelse i Startup Growth.
Igennem vores iværksætterprogram har Akademikernes A-kasses medlemmer fået hjælp til at skabe over 1.400 virksomheder.
Det gør Startup til et af de største iværksætterprogrammer i Danmark.
Tre intensive måneder
Startup Growth er for dig, der allerede har taget beslutningen om, at du vil være iværksætter og har gjort dig tanker om markedet, kunder og konkurrenter. Programmet inkluderer workshops og oplæg, kontorplads, samt sparring med advokater, forretningsudviklere og andre iværksættere.
Forløbet varer 3 måneder og kører 3 gange årligt og vi optager 60 startups i København.
Vi har skabt et miljø, hvor iværksættere kan få den sparring og rådgivning, de har brug for. Vi tilbyder et kompakt forløb, der inkluderer hands-on forretningsrådgivning og praktiske indspark gennem workshops og oplæg.
I de 3 måneder forløbet varer, får du:
- en kontorplads sammen med andre iværksættere
- en tilknyttet mentor
- workshops inden for konceptafprøvning, salg og præsentationsteknik
- oplæg fra eksterne eksperter og iværksættere om mere specifikke emner som varemærkebeskyttelse,
- sociale medier, jura for iværksættere og meget andet
- juridisk sparring med nogle af landets førende advokatvirksomheder
- finansiel rådgivning med dygtige økonomiske rådgivere
- sociale arrangementer og support fra startup-programmets faste koordinatorer
- overblik over øvrige iværksætterinitiativer og kontorfællesskaber, så du er klædt på til næste skridt efter de 3 måneder
Hvem kan komme med i Startup Growth-programmet?
For at komme med i Startup Growth-programmet skal du:
- Være – eller blive – medlem af Akademikernes A-kasse
- Kunne deltage aktivt i programaktiviteter i dagtimerne
- Have taget beslutningen om at du vil være selvstændig/iværksætter
- Kunne redegøre for din forretningsidé og have undersøgt dit marked, dine kunder, konkurrenter og indtjeningsgrundlag. Det kan også være, at du allerede har etableret en iværksættervirksomhed
- Ønske aktivt at deltage i workshops og sparring med mentorer
- Ønske at blive en del af et stærkt fælleskab og netværk med de øvrige iværksættere
- Som minimum kunne forstå og læse dansk. Programmet er på dansk og al kommunikation foregår derfor på dansk.
Vi optager både solo-iværksættere og teams. Vi vil dog kun modtage en ansøgning pr. startup. Det vil sige, at hvis I er et team, skal I udvælge en primær kontaktperson, som sender ansøgningen på vegne af startup-teamet.
Mødeindkaldelser og tilmelding til workshops og sparrings-samtaler foregår via Mit AKA.
Koster det noget at deltage i programmet?
Vi tilbyder en plads på iværksætterkontoret med 24 timers adgang. Prisen er 500 kr. for de 3 måneder, programmet varer, hvor betalingen går til kaffe og te og diverse forplejning til sociale arrangementer. Betalingen er en forudsætning for at deltage i programmet og vil blive opkrævet inden programstart.
Bemærk at reglerne for dagpenge stadig gælder, selvom du er en del af startup-programmet. Deltagelse er således ikke meritgivende ift. din ledighedsstatus.
Hvis du har spørgsmål til din ledighedsstatus, opfordrer vi dig til at ringe til os på telefonnummer 3395 0395.